תהליך קבלת משכנתה דורש הכנה מוקדמת. מיד לאחר חתימת החוזה, יש להתחיל בהגשת המסמכים לבנק:
מסמכים נדרשים מהקונים:
- תעודות זהות, דפי חשבון, תלושי שכר, שומות מס.
- טפסי הלוואה וייפוי כוח נוטריוני.
- ביטוח חיים וביטוח מבנה.
- הערכת שמאי מוסמך.
- תצהיר דירה יחידה/נוספת.
- העתק דיווח למיסוי מקרקעין.
מסמכים נדרשים מהמוכרים:
- אישור קבלת כספים על חשבון התמורה.
- צילום צ’ק מבוטל או אישור ניהול חשבון.
- תעודות זהות.
- כתב התחייבות לרישום משכנתה.
- טופס בקשה לרישום הערת אזהרה.
מומלץ להכניס לחוזה סעיף המחייב את המוכרים לשתף פעולה ולהחזיר את המסמכים תוך 7 ימים כדי למנוע עיכובים בקבלת המשכנתא וכתוצאה מכך עיכוב בתשלום התמורה עבור הדירה למוכר.
רישום הערת אזהרה לטובת הבנק
הבנק דורש רישום הערת אזהרה בדבר התחייבות לרישום משכנתה – כהבטחת זכויותיו עד לרישום הסופי.
- עורך הדין שלכם יבצע את הרישום בטאבו.
- תקבלו אישור + נסח טאבו עדכני.
- הרישום מתבצע מקוון באמצעות כרטיס חכם.
העברת כספי ההלוואה
לאחר אישור הבנק, הכספים מועברים ישירות למוכרים:
- בהעברה בנקאית או בהמחאה בנקאית.
- אם יש משכנתה קיימת – הכספים מועברים לחשבון ההלוואה של המוכרים לפי "מכתב כוונות" מהבנק שלהם.
טיפ: תזמנו את חתימת המוכרים על מסמכי המשכנתה מיד לאחר תשלום ההון העצמי – כדי למנוע עיכובים.